Välkomna till Björnslaget innebandy cup 2021!

Nu är det bara några dagar kvar till turneringen drar igång, och vi kommer med samlad information vad som gäller under dessa tre dagar! 

Precis som vi meddelat innan, kommer vi inte erbjuda publik på plats! 

Vi kör med upplägget som föregående år, vi måste förhålla oss till vissa restriktioner för att hålla ner smittspridning av Covid-19 och det är mycket viktigt att vi alla hjälps åt, då kommer det att funka bra! 

För att det ska bli så smidigt som möjligt för alla involverade så behöver vi er hjälp att informera ert lag och era supporters om vad som gäller under cupen. 

• Vi kommer inte att kunna ha publik i spelhallarna utan det är bara laget plus medföljande chaufförer som kör till matcherna, som kan släppas in tillsammans med laget. Absolut maximalt antal chaufförer per lag är 5 st och dessa går in och ut ur hallen tillsammans med laget. Vid samma in och utgång! Dessa chaufförer behöver registreras på ett papper som lämnas vid varje match: Namn och mobilnummer.

• Uppvärmning innan match måste ske utomhus och man kommer in i hallen ca 10 minuter innan matchstart (Vid försening kan tiden vara kortare) tillsammans med sina ledare (5 st vid match) Dispens för ytterligare ledare krävs. Vi vet att detta inte är optimalt, men detta är enda möjligheten för att vi ska kunna arrangera cup.

• Omklädning och duschning måste ske hemma eller på hotellet, då vi inte kan använda omklädningsrummen i hallarna. ( Ev kan vi erbjuda omklädningsrum vid slutspel för lag som kommer långväga) 

• Vi kommer filma alla matcher på plan 1, men kommer erbjuda varje lag att ha med en filmare/fotograf vid dem andra planerna. Tänk bara på att vinkeln/vyn är mindre optimal på plan 2/4/5! O.B.S Ingen annan får filma på plan 1, det gör www.innebandy.tv  (Lagets filmare måste registrera sig vid samma lapp som chaufförerna)  


När man spelat klart sin match, så måste man lämna hallen direkt så att nästa lag kan komma in, detta får inte ske förrän de spelande lagen lämnat. Våra hallvärdar/sekretariatet är de som ansvarar för detta och det är mycket viktigt att alla lyssnar på dem och att det de säger är det som gäller!

Det är ibland inte långt mellan lagets matcher och tänk då på att ha med bra kläder för utomhusbruk, då ni tyvärr inte kan vara kvar i hallen mellan matcherna. Vi vet att detta inte är optimalt men detta är de förutsättningar vi måste följa för att kunna genomföra turneringen.

Det finns fler mat och fik möjligheter i området runt Lundbystrand, bla Subway, Pizzeria, Lindholmens kooperativ, 

Tillsammans hjälps vi åt så turneringen flyter på! 

// Björnslaget